Oister


Da Oister startede op i 2008, var det endnu helt uden produkter til mobiltelefoner. I 2010 kom mobilabonnementer dog på listen af produkter, og i dag regnes Oister for at være en markant udbyder på begge fronter. De hører til blandt selskaberne, der primært har fokus på lave priser.

Oister blev i sin tid startet af teleselskabet 3, der stadig ejer og driver Oister. De benytter derfor også 3’s netværk, hvilket for det meste giver en fornuftig dækning. Som ved alle udbydere er der dog huller i dækningen. Mens de står glimrende på 3G-dækningen, er de umiddelbart stadig bagerst på 4G-området, selv om de har sat tempoet op efter en langsom start.

Du kender sikkert især Oister for deres østerskaller, der går igen i deres reklamer både på tv og andre steder.

TELEFONI HOS Oister

Hos Oister har du adskillige valgmuligheder i de forskellige pakker. Oister er både for dig, der ikke bruger telefonen ret meget, og for dig, der er meget aktiv med både tale og data. Generelt er de især interessante for dig, der udnytter din smartphone en del til dataadgang, mens de er uinteressante for mange, der slet ikke bruger data.

Oister har som noget særligt også EU-data inkluderet i de små pakker.

Oister har også et forbrugsafregnet abonnement, der kan være interessante for dem, der kun bruger telefonen meget lidt.

SERVICE

Hos Oister har du mulighed for at skifte mellem alle deres abonnementer månedligt. Ønsker du ikke at skifte men blot få lidt mere, kan du tanke både ekstra data og taletid på hjemmesiden.

Har du eksempelvis et abonnement med 1 times tale, men ved at du i den kommende periode har brug for mere, kan du ofte spare penge ved at opgradere dit abonnement. Når du ikke længere har brug for den ekstra tid, kan du nemt skifte tilbage til dit gamle abonnement.

Hver gang du skifter koster det et gebyr på 19 kr. til administration.

ANMELDELSER

På Trustpilot har forbrugere mulighed for at anmelde produkter og tjenester som de modtager.

Oisters score på Trustpilot ligger i toppen af midterfeltet (6,9). Der er pæn afstand op til den absolutte top, men det er bestemt ikke en dårlig score. Omvendt er det dog især mange af dem, de gerne vil måle sig imod, der ligger højere end dem selv. En del af dette skyldes, at nogle kunder ikke er tilfredse med den dækning de modtager. Også kundeservice får kritik, men det er især dækningen der modtager kritik.

Der er også kunder, der er utilfredse med at have oplevet, at den pris de blev lovet var “for altid” alligevel er blevet ændret.

Der er dog også rigtig mange kunder, der virker ganske tilfredse med deres abonnement, hvor specielt priser og abonnementsmuligheder får ros med på vejen.

Baseret på over 12000 brugeranmeldelser bedømmer omtrent 70 procent af kunderne Oister med 4 ud af 5 stjerner eller derover.