Ændring af mobilabonnement

Skift mobilabonnement

At skifte mobiludbyder kan virke besværligt og for nogen næsten følelsesladet. Hvor lang tid det tager, kan du beholde dit elskede nummer, og hvornår skifter dit nummer fra dit nuværende abonnement til det nye. Vi antager, at grunden til du er klikket ind her på siden er, at du leder efter et nyt mobilabonnement, men er i tvivl om forskellige ting og derfor ikke helt har besluttet dig endnu.

 

Kan jeg beholde mit mobilnummer?

Du kan altid beholde dit private mobilnummer, når du skifter udbyder. – Er der tale om et firmaregistreret mobilnummer, ser det dog noget vanskeligere ud.Når du beslutter dig for at skifte mobilabonnement, er din nuværende udbyder lovligt forpligtet til at overføre dit eksisterende nummer til din nye udbyder. Dette uanset hvilket teleselskab du vælger. Hvis du bestiller et mobilabonnement online, skal du kigge efter muligheden for at beholde dit nummer under tilmelding. De fleste teleselskaber vil blot spørge dig, om du ønsker at beholde dit nummer.

 

Hvordan skifter jeg teleselskab?

Er du i tvivl om, hvordan du skifter til et nyt teleselskab, så er her et par enkle trin, som måske kan hjælpe dig.

Annuller endeligt ikke dit eksisterende mobilabonnement med det samme, da dette vil betyde, at du ikke kan overføre dit nummer. Dit nye selskab håndterer overførslen og opsigelsen for dig.

Find et nyt mobilabonnement og bestil et nyt SIM-kort online, over telefonen eller i butikken.

Under tilmeldingsprocessen bliver du spurgt, om du ønsker at beholde dit nuværende nummer. Du skal blot indsætte dit telefonnummer og oplyse din nuværende udbyder. Hvis du ikke ønsker dette, kan du også altid vælge at få et nyt nummer.

Når du har modtaget dit nye SIM-kort skal du aktivere dette, og så starter processen med at overføre dit nummer. Dit gamle mobilabonnement vil fortsætte med at virke, indtil overførslen er afsluttet.