CBB MOBIL
CBB er et af de lavprisselskaber der har eksisteret i længst tid, og de har de seneste år brandet sig selv på meget tilfredse kunder.
CBB opstod i 2000 under navnet Club Blah Blah. De fandt dog hurtigt ud af, at navnet ikke havde en bred tiltrækningskraft – det var ganske enkelt rettet for meget mod den helt unge målgruppe, og de ønskede en bredere appel. I 2002 skiftede de derfor navn til CBB, som de hedder i dag. De blev i 2004 opkøbt af Telenor(der dengang hed Sonofon på det danske marked).
CBB var sammen med det konkurrerende selskab Telmore blandt de første danske teleselskaber, der udbød mobiltelefoni, som man kun kunne købe og adminsitrere over nettet.
Denne udbudsløsning skabte nogle lavere og let gennemskuelige priser for kunderne, og derfor fik de også hurtigt en solid kundebase. Siden er også selskaber som Oister og Call Me opstået ud fra denne idé, og produkterne har udviklet sig meget siden starten.
TELEFONI HOS CBB
CBB har et fint udvalg af abonnementer, der alle inkluderer tale, SMS og data, ligesom de også har en standard basispakke til dig, der kun bruger telefonen meget lidt, hvor du i stedet betaler for dit forbrug.
CBB bruger naturligvis Telenors netværk. Telenor deler dækning med Telia, og det betyder, at CBB Mobil derfor kan tilbyde rigtig bred dækning – især deres 3G-dækning er solid, og det betyder, at du har god datadækning de fleste steder. 4G-dækningen er også ganske bred.
SERVICE
CBB tilbyder ikke decideret ekstra service til deres kunder, ud over en enkelt pakke som regel kommer med adgang til musiktjeneste.
CBB har EU Data med i en del abonnementer, mens andre kun kan bruges i Danmark.
ANMELDELSER
På Trustpilot har forbrugere mulighed for at anmelde produkter og tjenester som de modtager.
CBBs score på Trustpilot ligger blandt de absolut bedste mobilselskaber, hvilket CBB også markedsfører sig selv på. Tidligere har de markedsført sig på at have den bedste score på Trustpilot, men helt deroppe er de ikke længere.
De positive kunder anbefaler både CBBs kundeservice, produkter og hjemmeside, mens de få utilfredse kunder primært klager over dårlige oplevelser med kundeservice og udfald i dækningen.
Der er få negative anmeldelser, men de der er negative, taler blandt om fejl i faktura eller problemer med abonnementet.